۰۲۱-۸۸۵۱۳۷۹۰
  • فِرِستا: کانون پیوند شما با انبوه مخاطبان

مدیریت فرایندهای کسب‌وکار (BPM) شامل مدل‌سازی، تجزیه‌وتحلیل و بهینه‌سازی فرایندهای کسب‌وکار برای کمک به دستیابی به اهداف استراتژیک تجاری شما، مانند بهبود تجربه مشتری است. روش BPM را می‌توان برای وظایف و فرایندهایی که اغلب تکراری، مداوم یا قابل پیش‌بینی هستند، به کار برد.

فرایند کسب‌وکار مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که به کسب‌وکار کمک می‌کند تا به یک هدف خاص برسد. با استفاده از BPM، می‌توانید فرایندهای موجود خود را برای یافتن راه‌هایی برای بهبود کارایی، کاهش هزینه‌ها و خطاها و حمایت از تلاش‌های تحول دیجیتال ارزیابی کنید.

BPM یک فرایند مستمر است که می‌تواند در طول زمان منجر به بهبود نتایج کسب‌وکار شود. با BPM، می‌توانید شیوه‌های مدیریت گردش کار موقت را حذف کرده و عملیات تجاری را به‌منظور ارائه محصولات و خدمات بهتر به مشتریان خود بهینه کنید.

روش BPM (مدیریت فرایندهای کسب و کار)

تجزیه‌وتحلیل:

به‌عنوان اولین مرحله بهینه‌سازی فرایند، باید فرایند را همان‌طور که در حال حاضر وجود دارد تجزیه‌وتحلیل کنید. در نظر بگیرید که چه چیزی کار می‌کند یا کجا یک مشکل، ناکارآمدی یا تنگنا وجود دارد، و همچنین نحوه ارتباط آن با سایر وظایف یا فرایندها.

مدل‌سازی:

به دنبال راه‌هایی برای بهبود فرایند و طراحی اجرای ایده‌آل آن باشید. از مدل‌سازی فرایند برای بررسی نحوه عملکرد رویکرد جدید با انواع سناریوها و متغیرهای بالقوه استفاده کنید.

اجرا:

پس از مدل‌سازی فرایند، می‌توانید تغییرات را اعمال کنید. مطمئن شوید که چه چیزی و چرا تغییر کرده است.

نظارت:

پس از اجرای فرایند جدید، باید آن را نظارت کنید تا ببینید آیا بهبودی وجود دارد یا خیر. جمع‌آوری داده‌ها برای اندازه‌گیری پیشرفت در برابر استراتژی کسب‌وکار. آیا افزایش بهره‌وری را می‌بینید؟ آیا هزینه‌ها کاهش‌یافته است؟ آیا محصولات سریع‌تر تحویل داده می‌شوند؟

بهینه‌سازی و خودکارسازی:

هنگامی که متدولوژی BPM را برای یک فرایند اعمال کردید، باید به طور مداوم آن را نظارت و بهینه‌سازی کنید. بهبود فرایندها می‌تواند زمان بر باشد و معیارهای موفقیت تغییر کند، بنابراین BPM باید ادامه داشته باشد. به طور مرتب به دنبال راه‌های جدید برای بهبود باشید. اگر فرایند جدید به‌خوبی کار می‌کند، در نظر بگیرید که آیا می‌توان کارها را خودکار کرد.

BPM و اتوماسیون

BPM یک فناوری نیست، بلکه عملی است که توسط افراد انجام می‌شود. بااین‌حال، نرم‌افزار BPM و فناوری اتوماسیون را می‌توان برای کمک به اجرای بهبودهای فرایند شناسایی شده مورداستفاده قرار داد. BPM اولین گام برای اتوماسیون فرایندهای تجاری گسترده است.

اتوماسیون با استفاده از نرم‌افزار برای انجام وظایف به‌منظور کاهش هزینه، پیچیدگی و خطاها، به کارآمدتر شدن کسب‌وکار شما کمک می‌کند. درحالی‌که BPM روشی است که به شما امکان می‌دهد تا فرایندهای کسب‌وکار خود را بهتر درک کنید، اتوماسیون فرایند کسب‌وکار می‌تواند برای بررسی مداوم و تکامل کارایی فرایند شما در برابر این ابتکارات استفاده شود.

نگارش شده توسط تِک‌ بُن