۰۲۱-۸۸۵۱۳۷۹۰
  • فِرِستا: کانون پیوند شما با انبوه مخاطبان

همکاری در فروش چیست ؟ همکاری در فروش  (Affiliate marketing) قبل از پیدایش اینترنت وجود داشته است. با این حال، در دهه 90 میلادی آمازون اولین برنامه همکاری عمومی را راه‌اندازی کرد و یک تجارت بازاریابی اقتصادی به وسیله همکاری در فروش متولد شد، و بسیاری از آن پیروی کردند.

همکاری در فروش، به دلیل هزینه‌های کم و بازگشت سرمایه (ROI) سریع، به یکی از جنبه‌های اصلی استراتژی‌های بازاریابی  تبدیل شده است.

این نوع بازاریابی، مقیاس نامحدودی را بدون نیاز به هزینه زیاد ارائه می­‌دهد، که به ویژه برای کسب و کارهای کوچکتر، که ممکن است سرمایه زیادی برای سرمایه­‌گذاری در استراتژی بازاریابی نداشته باشند، مفید است و البته، برای کسب و کارهای بزرگتر نیز اقتصادی می‌باشد.

همکاری در فروش به چه معناست؟

اما همکاری در فروش چیست ؟ به طور کلی، ارزش بازاریابی بواسطه همکاری در فروش 12 میلیارد دلار است. این یک مدل تبلیغاتی است که در آن یک شرکت به پخش‌­کننده‌ای واسط، حق کمیسیونی را برای فروش محصولات یا خدمات شرکت ارائه می‌دهد. کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک معمولاً واسط‌هایی را با یک پیوند منحصربه‌فرد ایجاد می‌کنند تا کسب‌وکارهایی را که به سمت آن­ها هدایت می‌شوند، جذب کنند.

همکاران فروش محصولی را تولید، ایجاد، بسته‌بندی یا ارسال نمی‌کنند. تنها وظیفه آن­ها این است که به عنوان “ارجاع دهنده” عمل کنند، به این معنی که آن­ها کسب و کار هدف را با محصول یا خدمات جدید آشنا می‌­کنند، و تنها در صورت انجام معامله، کمیسیون دریافت می­‌کنند. یک بازاریاب عموماً تبلیغات پولی یا درخواست محصولات یا خدمات را در وب سایت، اپلیکیشن، وبلاگ یا ولاگ خود قرار می‌­دهد.

همکاری فروش به چه صورت است؟

پس از آشنایی با این که همکاری در فروش چیست اکنون با روش همکاری در فروش آشنا می‌شویم. به طور کلی، همکاری در فروش یک رویکرد بازاریابی مبتنی بر نتایج با فرآیندی ساده است که بر پرورش و حفظ ارتباطات خوب توسط همکاران فروش متکی است.

  • از طریق یک شبکه همکاری در فروش یا تماس مستقیم، یک همکار فروش موفق و شرکت یک رابطه ایجاد می­‌کنند.
  • همکار فروش، محصول یا خدمات یک شرکت را از طریق لینک یا کارت ویزیت در وب سایت، وبلاگ، کانال یوتیوب یا پلتفرم­‌های رسانه‌ای اجتماعی خود برای شبکه خود به اشتراک می­‌گذارد.
  • کاربران بر روی لینک کلیک می­‌کنند.
  • این لینک کاربران مهمان را به یک وب‌سایت واسط می‌برد، که برای معامله با واسطه طراحی شده است.
  • مشتری خرید می­‌کند.
  • شرکت یک معامله جدید کسب می‌­کند و به همکار فروش کمیسیون می‌پردازد. 

جهت همکاری در فروش در خصوص ارسال پیامک انبوه لطفا با کارشناسان شرکت پرشیا فاوا گسترش تماس بگیرید. 

نگارش توسط فِرِستا