۰۲۱-۸۸۵۱۳۷۹۰
  • فِرِستا: کانون پیوند شما با انبوه مخاطبان

وب سرویس پیامک؛ یک سیستم یا سرویس برای اتصال نرم‌افزارهای مختلف به سامانه پیامک انبوه است. نرم‌افزارهایی مثل نرم‌افزار حسابداری، ارتباط با مشتریان (CRM)، امنیتی، موبایل، اپلیکیشن‌های موبایل و…).

وقتی وب‌سرویس پیامک داشته باشید، بدون اینکه وارد سامانه پیامک انبوه خود شوید؛ می‌توانید پیامک (به‌صورت خودکار) ارسال کنید. به زبان ساده، این «وب سرویس» رابطی بین سامانه پیامک انبوه به نرم‌افزار شماست.

وب سرویس پیامکی چگونه کار می‌کند؟

در وب سرویس، کاربر از طریق برنامه خود درخواستی برای ارسال پیامک به پنل پیامک ارسال می‌کند و سپس با طی شدن مراحل آن در پنل و مخابرات، برای کاربر ارسال خواهد شد. پیام‌هایی نیز که افراد یا کاربران مختلف برای شما بفرستند، ابتدا به دست مخابرات رسیده و سپس مخابرات آن را به پنل پیامکی ارسال می‌کند، بعداً از طریق پنل پیامک به نرم‌افزار شما و به دستتان خواهد رسید.

وب سرویس چه کاربردی دارد؟

وب سرویس کاربردهای فراوانی دارد و اگر کسب‌وکاری دارید، می‌توانید استفاده مفید و گسترده‌‌ای از آن بکنید:

  • نرم‌افزارهای رصد

این نرم‌افزارها حالت‌ها یا وضعیت‌هایی را رصد و پیگیری می‌کنند و اگر تغییر خاصی بروز پیدا کند، پیامک‌هایی ارسال می‌کنند. مثلاً اگر قیمت یک دارایی یا کالا تغییر کند، نرم‌افزار رصد به‌صورت اتوماتیک به موبایل مخاطب پیامکی می‌فرستد.

  • نرم‌افزارهای امنیتی

هنگامی که یک رویداد امنیتی رخ بدهد، مثلاً زمانی که سیستم ضدسرقت فعال شود یا درب‌های محل به‌خصوصی باز شوند، نرم‌افزار به‌صورت خودکار از طریق فایروال و نرم‌افزارهای امنیتی یک پیامک آنی ارسال می‌نماید.

  • نرم‌افزارهای انبارداری و حسابداری

در هنگام ثبت سفارش، صدور فاکتور، سررسیدها و … برای مشتری پیامک ارسال می‌شود. یا هنگامی که برای افراد مختلفی به‌صورت اتوماسیون اداری نامه ارسال شده باشد، پیامکی خودکار ارسال خواهد شد.

  • نرم‌افزارهای آموزشی

جزییات عملکرد تحصیلی، زمان برگزاری کلاس‌ها و دوره‌ها، لغو رویدادهای خاص مثل امتحانات و … برای کاربر پیامک می‌شود.

  • سیستم نظرسنجی
  • سیستم تشخیص هویت
  • سیستم‌ پاسخگویی
  • سیستم مدیریت کاربران

چرا باید از وب سرویس پیامک استفاده کرد؟

وب سرویس می‌تواند بین شما و کاربران سایت یا نر‌م‌افزار شما یک ارتباط دوطرفه و خوب ایجاد کند. با این کار سیستم می‌تواند اقدام به ارسال پیامک، تحلیل پیامک‌های دریافتی و مدیریت پیامک‌ها کند.

چگونه به وب سرویس پیامک متصل شویم؟

  • زبان برنامه‌نویسی

با زبان‌های برنامه‌نویسی رایج مثل PHP، Delphi، Linuxshell، VB.net و … به وب‌سرویس متصل شوید.

  • افزونه‌ها و پلاگین‌ها

به دلیل اهمیتی که وب سرویس دارد، تقریباً همه سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) امکان افزودن افزونه‌ها و پلاگین‌های پیامکی را دارند. مثلاً پلاگین وردپرس و ووکامرس، افزونه جوملا، پلاگین RSForm، افزونه smsnewsletter و … از نمونه‌های این پلاگین‌ها و افزونه‌ها هستند.

سخن پایانی

پس دیدیم که در ارسال پیامک انبوه، وجود وب سرویس تا چه حد می‌تواند کاربردی و مفید باشد. وب سرویس مزایای زیادی ارائه می‌کند و موجب تسهیل کار، حرفه‌ای شدن فرآیند ارسال و دریافت پیامک، صرفه‌جویی در زمان و …. می‌شود. از آن‌جایی که وب سرویس گسترش فوق‌العاده زیادی پیدا کرده است، تقریباً به‌راحتی می‌شود آن را در بخش پیامکی کسب‌وکار ادغام کرد و با ابزارها و افزونه‌های بسیار زیادی که وجود دارد، کار با آن را تسهیل نمود. استفاده بهتر از یک سامانه پیامکی با وب سرویس ممکن می‌شود. هرچه کسب‌وکارتان گسترده‌تر و بزرگ‌تر باشد، نیاز به استفاده از وب‌سرویس بیشتر خواهد شد. فعالیت‌های تحلیلی وب سرویس در سامانه پیامک انبوه می‌تواند رفتارهای ارسال و دریافت پیامک را نیز تجزیه و تحلیل کند و به مدیریت پیامک‌ها نیز بپردازد. می‌دانید که حجم زیادی از این امور به‌صورت دستی امکان‌پذیر نیست و درصورت ممکن بودن نیز بسیار زمان‌بر است. پس اگر سامانه ارسال پیامک انبوه دارید و وب سرویس ندارید، بهتر است هرچه زودتر به فکر آن بیافتید.

پرشیا فاوا

Author پرشیا فاوا

More posts by پرشیا فاوا

نظرتان را ثبت کنید