۰۲۱-۸۸۵۱۳۷۹۰
  • فِرِستا: کانون پیوند شما با انبوه مخاطبان

چرا طراحی زیرساخت شبکه مهم است؟

در این مقاله بررسی می‌کنیم که چرا طراحی زیرساخت شبکه مهم است. بهره‌وری و کارایی یک شرکت به چیزی بیش از کارمندان توانمند و سخت‌کوش و تجهیزات با عملکرد بالا مانند رایانه و تلفن بستگی دارد.

اکثر کسب‌وکارها برای پردازش سفارش‌ها و حفظ سوابق مشتریان به شبکه متکی هستند. ارتباط بین کسب‌وکار شما و مشتریان شما حیاتی است و به طور قابل‌توجهی به معماری شبکه (طراحی شبکه) شما بستگی دارد. زیرساخت شبکه خود را به‌عنوان ستون فقرات عملیات روزانه خود در نظر بگیرید: هر چیز دیگری در کسب‌وکار شما برای عملکرد موفقیت‌آمیز به قدرت و قابلیت اطمینان آن ستون فقرات متکی است.

استمرار یک کسب‌وکار مستلزم یک معماری شبکه (طراحی شبکه) قوی و ایمن است. کسب‌وکارهایی که زیرساخت محکمی ندارند، احتمالاً از تجربه کاربری ضعیف برای کارمندان و مشتریان یا مسائل امنیتی رنج می‌برند که می‌تواند بر بهره‌وری کارکنان تأثیر بگذارد، هزینه‌ها را افزایش دهد یا حتی به اعتبار برند آسیب برساند. درک اینکه معماری شبکه واقعاً به چه معناست و چرا برای کسب‌وکار شما حیاتی است، مهم است.

زیرساخت شبکه، ستون فقرات یا پایه یک کسب‌وکار سالم و ایمن است. همه فعالیت‌های تجاری شما، از مدیریت تا بهره‌وری کارکنان و رضایت مشتری، به شبکه متکی هستند.

بدون ارتباط با مشتریان، مشتری وجود ندارد. بدون دسترسی به موجودی، سوابق مشتری و عملکردهای سفارش، نمی‌توانید مشتریان را راضی نگه دارید. زیرساخت شبکه قابل‌اعتماد تفاوت بین یک کسب‌وکار موفق و سودآور و یک کسب‌وکار شکست‌خورده است.

زیرساخت شبکه چیست؟

زیرساخت شبکه؛ تجهیزات را با استفاده از یک نقطه دسترسی به یکدیگر متصل می‌کند. همچنین سخت‌افزار و نرم‌افزاری است که اتصال شبکه، ارتباطات، عملیات و مدیریت یک شبکه را امکان‌پذیر می‌سازد. مسیر ارتباطی و سرویس‌ها بین کاربران، فرایندها، برنامه‌ها و شبکه‌های خارجی/اینترنت را فراهم می‌کند.

ویژگی‌های یک طراحی خوب شبکه

ازآنجایی‌که تقریباً تمام عملیات کسب‌وکار شما به عملکرد شبکه شما متکی است، یک شبکه غیرقابل‌اعتماد می‌تواند به‌شدت بر عملیات تجاری تأثیر بگذارد. بدون زیرساخت شبکه قوی، دسترسی به داده‌های تجاری ممکن است به تأخیر افتاده و یا از بین برود. بهره‌وری شما کاهش‌یافته و ممکن است نتوانید سفارش‌های مشتری را انجام دهید. اگر دسترسی به اینترنت شما قطع باشد، ممکن است نتوانید موجودی خود را بررسی کنید و در صورت استفاده از VoIP، سیستم تلفن شما تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت.

اگر کارمندان شما نتوانند به اطلاعاتی که برای انجام فعالیت‌هایشان نیاز دارند دسترسی پیدا کنند، ناامید خواهند شد. روحیه کارکنان کاهش می‌یابد. به نوبه خود، رضایت مشتری کاهش می‌یابد زیرا کارمندان نمی‌توانند نیازهای مشتریان شما را بدون زیرساخت شبکه قابل‌اعتماد برآورده کنند و ممکن است در نهایت با نظرات بد مشتری و ازدست‌دادن مشتریان تکراری مواجه شوید.

مزایای زیرساخت شبکه چیست؟

بهره‌وری (Efficiency): ایجاد یک زیرساخت شبکه (طراحی شبکه) ایمن زمان خرابی را به حداقل رسانده و تضمین می‌کند که بهره‌وری تاحدامکان ثابت باقی می‌ماند.

مقیاس‌پذیری (Scalability): یک زیرساخت شبکه مستحکم از رشد کسب‌وکار شما بدون نیاز به طراحی مجدد شبکه پشتیبانی می‌کند.

مقرون‌به‌صرفه بودن (Cost-effectiveness): هزینه‌های اجرای شبکه شما ثابت خواهد بود، و با اختلالات شبکه کمتری مواجه خواهید شد که ممکن است بر سود شما تأثیر بگذارد.

امنیت (Security): خدمات شبکه مدیریت شده امنیت و محافظت در برابر مزاحمت‌هایی مانند هرزنامه‌ها، بدافزارها و ویروس‌ها را افزایش می‌دهد، درحالی‌که داده‌های شما را ایمن و ایمن نگه می‌دارد.

دستیابی (Reach): زیرساخت شبکه کارمندان شما را قادر می‌سازد بدون توجه به موقعیت مکانی به شبکه شما متصل شوند.

نگارش توسط بَک‌ بان