۰۲۱-۸۸۵۱۳۷۹۰
  • فِرِستا: کانون پیوند شما با انبوه مخاطبان

خط ای‌وان (E1) خط دیجیتالی مخابراتی خاصی است که در ایران و جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مقایسه با خطوط معمولی آنالوگ، می‌توان روی هر خط آن 30 خط تلفن معمولی را داشت.

خطوط E1  چند سال است توسط ارگان‌ها و شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و به‌دلیل ارقام 4 و 5 رقمی آن‌ها، محبوبیت بالایی دارند.

خطوط E1 یکی از استانداردهای خطوط دیجیتالی است که از استانداردهای آمریکایی و اروپایی نیز برخوردار است.

در خطوط تلفن عادی یک کانال ارتباطی وجود دارد، اما در مورد E1 ما 30 خط داریم. یعنی می‌توان 30 ارتباط همزمان داشت.

در هر خط E1 پهنای باندی معادل 2 Mb/s داریم. این خطوط نمی‌توانند همزمان Dialin و Dialout باشند.

ISDN: تکنولوژی ISDN در اواسط دهه 80 میلادی ایجاد شد که بر مبنای یک شبکه تماماً دیجیتال ساخته شده‌اند. این تکنولوژی تلاشی برای جایگزینی سیستم تلفنی آنالوگ با سیستم دیجیتال بود و علاوه بر داده‌های صوتی، از داده‌های دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند.

شماره‌های خطوط E1

خطوط E1 دارای دو نوع شماره 4 رقمی و 5 رقمی و دو زیرشاخه یک‌طرفه و دوطرفه هستند. خط‌های تلفن شهری 8 رقمی آنالوگ هستند و تنها می‌توانند یک تماس برقرار کنند و درصورتی که در حال استفاده باشند و با آن‌ها تماس گرفته شود بوق اشغال شنیده می‌شود.

برای استفاده از خط E1 باید از مودم E1 که هم در سمت مشترک و هم در مرکز مخابراتی قرار می‌گیرد استفاده نمود. مودم سمت مشترک با استفاده از کابل بالون به کارت E1 مستقر روی مرکز تلفن سانترال یا VOIP مرتبط شده و خط E1 را به سانترال می‌رساند.

امکانات خط E1

  • امکان توزیع تماس‌های ورودی
  • ثبت کامل اطلاعات تماس‌گیرنده
  • ضبط تمامی مکالمات
  • ثبت گزارش‌های دقیق و کاربردی از تمامی تماس‌ها
  • امکان مشخص کردن راهبرد ویژه برای نحوه پاسخگویی به هر یک از تماس‌ها
  • قابلیت ارسال و دریافت فکس
  • امکان انتشار پیام صوتی در خط E1 دوطرفه
  • کیفیت صدای بالا و بدون نویز هنگام مکالمه
  • امکان اتصال به انواع بانک‌های اطلاعاتی مانند Oracle ،Server SQL و Access

انواع خط E1

خط ای‌وان چهار رقمی یک‌طرفه: این خط‌ها چهار رقمی و یک طرفه هستند، یعنی فقط مشتریان سازمان می‌توانند با آن تماس بگیرند و کارمندان امکان برقراری تماس را نخواهند داشت.

خط  ای وان چهار رقمی دو طرفه: خطوط چهار رقمی دو طرفه که هم مشتریان می‌توانند با سازمان تماس بگیرند و هم کارمندان با مشتریان تماس حاصل نمایند.

خط ای‌وان پنج رقمی یک‌طرفه: این خط‌ها پنج رقمی و یک طرفه هستند، یعنی فقط مشتریان سازمان می‌توانند با آن تماس بگیرند و کارمندان امکان برقراری تماس را نخواهند داشت.

خط E1 پنج رقمی دو طرفه: خطوط پنج رقمی دو طرفه که هم مشتریان می‌توانند با سازمان تماس بگیرند و هم کارمندان با مشتریان تماس حاصل نمایند.

تفاوت خطوط  با سیپ ترانک

تفاوت خطوط E1 با خط سیپ ترانک در نوع استاندارد ارتباطی بین سوییچ‌ها و مراکز است. به‌طور خلاصه، خطوط ای‌وان یا PRI خطوط دیجیتال می باشند که در سمت سوییچ مخابراتی و مرکز تلفن مشترک نیاز به کارت تلفنی ای‌وان دارند و البته بستر ارتباطی بین مشترک تا مخابرات هم اگر روی زوج سیم مسی باشد با استفاده از مودم و بر اساس پروتکل G.SHDSL می باشد و باید از مودم G.SHDSL برای این منظور استفاده کرد.

دارندگان خط E1 می‌توانند مشابه خط خود را در سامانه ارسال پیامک انبوه شرکت پرشیا فاوا گسترش فعال نمایند تا از این پس پیامک‌های تبلیغاتی یا اطلاع‌رسانی خود را از این طریق ارسال نمایند. جهت دریافت سرشماره اختصاصی E1 با کارشناسان شرکت پرشیا فاوا گسترش تماس بگیرید.

پرشیا فاوا

Author پرشیا فاوا

More posts by پرشیا فاوا

نظرتان را ثبت کنید