۰۲۱-۸۸۵۱۳۷۹۰
  • فِرِستا: کانون پیوند شما با انبوه مخاطبان

بازاریابی پیامکی چیست و چه مزایایی دارد؟

بازاریابی کسب و کار شما، زمان و منابع زیادی را می‌تواند به خود اختصاص دهد. به خاطر به‌روزرسانی‌های الگوریتم رسانه‌های اجتماعی و حجم زیادی از ایمیل‌هایی که اکثر مردم به صورت روزانه دریافت می‌کنند،  جلب توجه از طریق سعی و تلاش‌های بازاریابی دشوار است. بازاریابی پیامکی روشی آسان برای جذب مشتری و دریافت بازدهی بسیار بالا است. مشتریان هم از آن استقبال می‌کنند (اغلب مشتریان موافقند که این راهی عالی برای جلب توجه کسب‌وکارها است)

در این مقاله به موارد زیر می پردازیم:

  • بازاریابی پیامکی چیست؟
  • مزایای بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی سرویس پیام کوتاه (SMS)؛ نوعی از بازاریابی است که کسب و کارها از آن برای ارسال تبلیغات به مشتریان از طریق پیام‌های متنی استفاده می کنند. به عبارت دیگر بازاریابی پیامکی همان بازاریابی پیام‌های متنی است.

فواید بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی مزایای متعددی نسبت به سایر اشکال بازاریابی دیجیتال دارد:

سریع است

بازاریابی پیامکی از یک جهت سریع است. برخلاف رسانه‌های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی، نیازی به طراحی هیچ تصویری برای مطابقت با محتوای خود ندارید. پیام‌های متنی نیز محدودیت کاراکتری پایینی دارند، بنابراین نیازی به نوشتن زیاد هم  ندارید. تولید و ارسال آنها سریع و آسان است. نکته ی دوم اینکه پیام‌ها، سریع‌تر از پست اینستاگرام یا ایمیل به دست گیرندگان شما می‌رسند. مشتریان شما هنگام دریافت پیامک، اعلان‌های فوری را در تلفن خود دریافت می‌کنند.

نرخ باز شدن تقریبا عالی دارد

اگر قصد دارید مردم پیام‌های شما را باز کنند، ارسال پیام‌های متنی مؤثرترین راه برای وادار کردن آنها به انجام این کار است. متن های بازاریابی در 98٪ مواقع باز می شوند، که به 100٪ کاملا نزدیک می شود. در مقایسه، مطالعه ای توسط Mailchimp نشان داد که میانگین نرخ باز شدن ایمیل های بازاریابی 21.3٪ است.

نرخ پاسخگویی بالایی دارد

از آنجایی که نرخ باز شدن پیامک بالاست، نرخ پاسخگویی آن نیز بالاست. میانگین نرخ پاسخ برای یک پیام بازاریابی پیامکی 45٪ است، در حالی که نرخ کلیک ایمیل معمولاً از 7٪ بیشتر نمی شود. به طور قابل توجهی مشتریان بیشتر بر روی لینکی  که شما از طریق متن ارسال می کنید؛ کلیک می کنند تا لینکی که از طریق ایمیل ارسال می کنید.

برای خواندن اصل مقاله بر روی لینک زیر کلیک نمائید:

لینک مقاله

 

 

 

پرشیا فاوا

Author پرشیا فاوا

More posts by پرشیا فاوا

نظرتان را ثبت کنید